پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پاورپوینت با موضوع فراورده های بهداشتی و آرایشی،
در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
لوازم آرایشی موادی هستند که به‌منظور بهسازی یا حفظ ظاهر یا بوی بدن انسان به‌کار می‌روند. لوازم آرایش شامل کرم‌های محاظت‌کننده پوست، لوسیون‌ها (کرم‌های مایع)، پودرها، عطرها، رژ لب، لاک ناخن، مواد آرایشی چشم و صورت، فر مو، لنزهای رنگی، رنگ مو، ژل و افشانه مو، دتودورانت‌ها (ضدبو)، محصولات مربوط به نوزاد، روغن شستشو، کف وان مایع ویژه
وان)، نمک شستشو، روغن‌ها و دیگر انواع محصولات هستند
ایران، هفتمین کشور مصرف‌کننده لوزام آرایش در دنیا و دومین کشور خاورمیانه پس از عربستان سعودی است. ارزش سالانه تجارت این لوازم در ایران، یک میلیارد دلار به صورت واردات و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به شکل قاچاق است.
استفاده از محصولات معطر و بهداشتي را مي­توان در دوران اوليه­ي بشر و نيز اعصار مصريان، يونانيان و روميان يافت. از استخوان­ها براي فر دادن موها استفاده مي­شد. آرايش، خالکوبي و زيورآلات اطلاعات ضروري اجتماعي­اي را با خود به همراه داشت. جالينوس پزشک قديمي يوناني، کرم سرد را ابداع کرد. رومي­ها از عطرهاي ساخته شده از روغن بر روي بدن­هايشان، در حمام­ها و در مخازنشان و حتي در سلاح‌هايشان استفاده مي­کردند. سربازان صليبي عطرها را در قرن نوزده از خاور دور به اروپا آوردند.
 نگاهي به تاريخ زندگي بشر نشان مي‌دهد که بشر از ديرباز به مقوله­ي آرايش (البته نه لزوماً به معناي امروزين آن) توجه داشته است. پس آرايش چه براي زن و چه مرد، يا پير و جوان قدمتي ديرينه دارد و با بشر همراه و همگام بوده است.

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 5423 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:161 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش.